Denník SaS


Billboardy (všetky)

Za 120-tisíc eur z eurofondov ministerstvo práce vytvorilo amatérsky klip o starnutí

pošli na vybrali.sme.sk

Od tohto týždňa môžeme vidieť ďalší príklad pochybného využitia eurofondov. Tento krát ide o vytvorenie klipu o starnutí ministerstvom práce v rámci kampane „Národný program: Stratégia aktívneho starnutia“.

Klip má 30 sekúnd a jeho vysielanie začalo v utorok 28. augusta na TA3. Pochybné bolo už jeho zadanie – ministerstvo nemalo povinnosť vykonať konkurz, a tak svoj zámer realizovať tento projekt zverejnilo len na svojej stránke. Oznam bol zverejnený 8. augusta, no už 24. augusta ministerstvo uzatvorilo s TA3 zmluvu o vysielaní tohto klipu a o 4 dni neskôr sa začal vysielať.

 

 

Podľa odborníčky na reklamu Simony Bubánovej je klip veľmi neprofesionálny a navyše klipu chýba jasná formulácia jeho posolstva. Napriek tomu, že klip má len 30 sekúnd, sú v ňom 2 chyby – chýbajúca čiarka a preklep v slove „starnutia“, ktoré je v klipe chybne uvedené ako „stanrutia“. Svoj podiel na tom môže mať aj to, že klip bol narýchlo vytvorený. Cena tohto projektu (120-tisíc eur) však nízkej kvalite zďaleka nezodpovedá. Aj keď je tento projekt spolufinancovaný z eurofondov, tieto peniaze nie sú zadarmo. Ako sme písali v tomto článku, na každé euro, ktoré SR dostala z eurofondov, musela z vlastných zdrojov vynaložiť 90 centov. 

 

Zdroj: SME

Pár zaujímavých skutočností o eurofondoch Za eurofondy bola postavená aj rozhľadňa s výhľadom na hnoj Dostávame z EÚ oveľa viac peňazí ako platíme?