Napíšte nám

 

Navštívte nás

Sloboda a Solidarita V to strašné ráno pred 46 rokmi museli za dunenia "spriatelených" tankov aj tí najväčší optimisti pochopiť, že socializmus je nereformovateľný a že skutoční súdruhovia nikdy nepripustia ústupky v prospech ľudskej slobody. Bohužiaľ, ani stovka obetí intervencie nedokázala zastaviť novú vlnu normalizačných komunistov, ktorí sa s ľuďmi tejto krajiny ešte ďalších 21 rokov hrali na mačku a myš. Pevne veríme, že pre dnešných mladých ľudí bude SLOBODA navždy tou najprirodzenejšou hodnotou a stratené príležitosti generácií ich otcov a dedov už len ťažko pochopiteľným učivom v učebnici dejepisu.
Čs. rozhlas - 21. srpen 1968 - 1.55 hod. První ranní zpráva o vstupu vojsk do Československa
Páči sa 178 ľuďom,
komentárov: 31
Sloboda a Solidarita Robert Fico (22. júla 2012): „Chcem prinútiť každého ministra, že mi vlastnou krvou podpíše, že minie prostriedky v rámci európskych fondov. A bude za to niesť zodpovednosť. Čiže si musí rozmyslieť, či mi to podpíše.“ eTrend.sk (20. augusta 2014): „Z titulu porušenia právnych predpisov Európskej únie alebo Slovenskej republiky Európska komisia NEPREPLATÍ sumu 165,8 milióna eur, z toho 135,67 milióna eur za prostriedky z rozpočtu únie.“ K trademarku „vlastnou hlavou“ môže oddnes Smer pridať spojenie „vlastnou krvou“. Oboje je beztrestné.
Páči sa 296 ľuďom,
komentárov: 15
Sloboda a Solidarita Ak štyri akciové spoločnosti ministerstva obrany vytvorili za minulý rok spoločne stratu 10 664 580 eur, asi nie je všetko s kostolným poriadkom. Od nášho vstupu do politiky zdôrazňujeme, že štát má byť oveľa štíhlejší ako dnes a zbaviť sa činností, ktoré manažuje od desiatich k piatim. Keby boli socialisti schopní hospodáriť rozumne alebo sa zbavovať podobných záťaží, ktorých je vo všetkých rezortoch nespočet, nemuseli by sústavne vyťahovať nové a nové peniaze od živnostníkov či malých podnikateľov, aby za toto ich nezodpovedné šafárenie zaplatili.
Akciové spoločnosti rezortu obrany hospodárili minulý rok so stratou
Páči sa 110 ľuďom,
komentárov: 16

Verejné financie a dane

ŠTÁTNY ROZPOČET 

Problémom Slovenska je dlhodobá udržateľnosť verejných financií, pričom riešenie tohto problému sa stáva ešte naliehavejším vo svetle najnovšieho vývoja dlhovej krízy v eurozóne. Budeme pokračovať v tom, čo sme začali v roku 2010, v konsolidácii verejných financií a v reálnom napĺňaní zákona o rozpočtovej zodpovednosti.

Našou najvyššou prioritou v oblasti verejných financií preto zostáva ich konsolidácia, t.j. znižovanie deficitu. Po parlamentných voľbách bude nevyhnutné okamžite prijať opatrenia, ktoré povedú k zníženiu deficitu pod 3 % už v roku 2013. Naplníme týmto politický záväzok Slovenska voči Európskej únii, ktorý je zapísaný v Programe stability a rastu a v Národnom programe reforiem na roky 2012 až 2014. Pre Slovensko je nevyhnutné dosiahnuť vyrovnaný štátny rozpočet do roku 2016.

Pokračovanie v konsolidácii verejných financií je kľúčové najmä z dôvodu udržania dôveryhodnosti Slovenska na finančných trhoch, keďže len v roku 2012 bude Slovenská republika emitovať takmer 8 mld. € dlhopisov. Na Slovensku bol prijatý zákon o rozpočtovej zodpovednosti a začnú tiež platiť nové, sprísnené fiškálne pravidlá v eurozóne, spojené s vymožiteľnými sankciami. Ak by nepokračovala konsolidácia verejných financií, už rok po voľbách môže nová vláda dostať sankcie vo výške približne 140 mil. €. Napriek napätej situácii vo verejných financiách nie je bezpodmienečne nutné zvyšovanie daňovej kvóty (daňové príjmy/HDP), ak okamžite po voľbách presadí nová vláda tieto opatrenia:

DANE A ODVODY

Sme zásadne proti demontáži rovnej dane a proti zvyšovaniu priamych daní, najmä dane z príjmu právnických a fyzických osôb. Rovnako ako kvalifikovanú pracovnú silu, aj daňový systém považujeme za komparatívnu výhodu Slovenska a bolo by zlým riešením takejto výhody sa vzdať. V čase hospodárskej recesie dokonca riešením fatálnym. Z tohto dôvodu tiež nepodporíme snahy EÚ o harmonizáciu daní a zavádzanie nových „európskych“ daní, ako je európska daň z pridanej hodnoty alebo európska environmentálna daň.

Pri stanovovaní rozpočtových priorít budeme presadzovať uskutočnenie súťaže o verejné zdroje. Len ak sa vláda bude rozhodovať na základe toho, ktorý rezort ich dokáže použiť účelnejšie a efektívnejšie, dokážeme minimalizovať dosiaľ každoročne uplatňovaný „stranícky princíp“ pri určovaní rozpočtových priorít.

DAŇOVO-ODVODOVÁ REFORMA

V rokoch 2010 – 2011 sme pripravovali daňovo-odvodovú reformu, tá sa však napokon zrealizovala len z malej časti. Daňovo-odvodová reforma musí pokračovať, inak Slovensko stratí konkurenčnú výhodu získanú ešte v roku 2004 zavedením rovnej dane. Cieľom má byť jednoduchý, spravodlivý a solidárny daňovo-odvodový systém, efektívne zabraňujúci únikom pri platení daní a odvodov. Dobre nastavený daňovo-odvodový systém v súčinnosti s reformovaným systémom sociálnej pomoci musí ľudí motivovať pracovať a podnikať a to je naším cieľom. Nebudeme súhlasiť so zvyšovaním priamych daní, naopak, budeme hľadať spôsoby, ako znížiť vysoké sadzby odvodov zamestnancov.

Zavedením jednotného miesta na výber daní cla a odvodov sa zníži dnešná administratívna náročnosť pre podnikateľov. K tomu prispeje aj odstránenie rozličných výnimiek, odstránenie zbytočných a duplicitných tlačív a formulárov, jednoduché ročné zúčtovanie dane a odvodov, ktoré bude namiesto občana vystavovať samotný daňový úrad.