Sloboda a Solidarita ROBERT FICO ODŠTARTOVAL KORUPCIU VOLIČOV ZA ŠTÁTNE NAPLNO Odkaz druhého sociálneho balíčka, ktorý vláda Roberta Fica predstavila presne 287 dní pred voľbami, je úplne jasný. „Ide len o premyslenú taktiku a obrovskú volebnú korupciu,“ upozornil predseda strany Sloboda a Solidarita Richard Sulík. Je podľa neho o to nebezpečnejšia, že Smer sa neštíti pre vidinu lepšieho volebného zisku zadlžiť budúce generácie. „Opatrenia sú na mieru šité jednej cieľovej skupine, o ktorej si vláda myslí, že s ňou sympatizuje. Tá niečo dostane zadarmo, ale zaplatia to všetci obyvatelia Slovenska bez ohľadu na to, koho volia. Uvidíme, či volič Smeru má takú veľmi krátku pamäť, že si vystačí s darčekmi rok pred voľbami,“ dodáva šéf liberálov. Niektorí ľudia dostanú v predvolebnom roku almužny a oligarchovia na tri roky kľúče od špajze s verejnými financiami. „Napríklad vlaky zadarmo stoja 13 miliónov eur ročne. Diaľničný obchvat Bratislavy zhltne stonásobok tejto sumy. Vratky za plyn budú tiež výrazne lacnejšie ako straty z kúpy SPP, ktoré Slovensko na seba osobou Roberta Fica prevzalo od súkromných investorov. Zvýšenie minimálnej mzdy zasa zaplatia zamestnávatelia. Nevadí, veď tí predsa Roberta Fica nevolia. Teda okrem tých, ktorých korumpuje daňovými prázdninami a investičnými stimulmi,“ povedal na margo druhého sociálneho balíčka predseda SaS a zároveň pripomenul privatizáciu Telekomu za 900 miliónov eur: „Tieto peniaze namiesto na dôchodkovú reformu vrazil do sociálnych balíčkov, a nie len to. Na balíčky sa poskladali aj ľudia, ktorí aj vďaka nepresným a zavádzajúcim informáciám vystúpili z II.piliera,“. Navrhované a schválené opatrenia spôsobujú obrovský chaos. Keďže sú zmesou populizmu a nezodpovedného rozhadzovania peňazí nás všetkých, je ťažké vôbec povedať, koľko nás a naše deti budú stáť. Riešením, ako s týmto rozhadzovaním skoncovať, je nahradiť vládu jednej strany pravicovou vládou. Premiér Fico síce straší ľudí zlepencom, no pravda je taká, že pri koalícii si strany pozerajú na prsty viac, ako keď bezbreho kradne jeden veľký červený moloch pod heslom „Vyhraj voľby, môžeš všetko“. Skutočným zlepencom je strana Smer-SD – zlepencom oligarchov, ktorí za asistencie Roberta Fica ožobračujú Slovensko.
Páči sa 246 ľuďom,
komentárov: 49
Sloboda a Solidarita NIKITA SLOVÁK: POLITICKY NEKOREKTNE O VLAKOCH Predpokladám, že členovia vlády išli naposledy vlakom s mamou na púť do neďalekého krajského mestečka. Kúpili si pískacieho kohútika, strelili zo vzduchovky a povykrúcali sa v labuťkách na kolotočoch. A určite pod dojmom tejto spomienky sa rozhodli venovať národu danajský dar, vlaky pre isté skupiny obyvateľstva zadarmo. Odvtedy mám predstavu o cestovaní v rozvojových krajinách. Prvé, čo vo vlakoch uvidíte sú veselé skupinky bezdomovcov, ktoré využili dôchodcovský vek na cestovanie zadarmo. Po druhé, sú to kvantá mladých ľudí, sediacich v kupé, aj na chodbičkách, kde majú rozložené kufre. Koncentrácia ľudí je obrovská. V zle klimatizovaných vlakoch sa predierajú spotení znechutení ľudia a občas sa stane, že tí čo si zaplatili prestoja celú cestu na jednej nohe niekde pri WC. Ale ten najlepší fór je, že prakticky musíme tieto skupiny obyvateľstva z celej Európy voziť zadarmo. Českí dôchodcovia na to už prišli a veselo sa vozia našimi vlakmi. Chápem, blížia sa voľby, a tak treba ľudí nejako podplatiť. Ale za tú cenu, aby ľudia, ktorí si za cestu platia cestovali ako dobytok ? A tak sa s členmi tejto vlády lúčim s populárnym heslom - zober loptu, nie drogu.
Páči sa 768 ľuďom,
komentárov: 93

Verejná správa, e – government a volebný systém

Verejná správa

Hospodárska kríza v plnej miere odhalila vysokú nákladovosť a ekonomickú i správnu neefektívnosť verejnej správy. Doba dozrela na uskutočnenie nevyhnutných zmien, ktoré povedú k jej lepšiemu fungovaniu. Aby sme dosiahli želaný stav, musíme donútiť ostatné politické strany k tomu, aby verejnú správu nezneužívali ako zázemie pre svoje stranícke kádre. Máme presné a jasne vymedzené predstavy o požadovanom a potrebnom smere vývoja v každom segmente verejnej správy. Sieť štátnych úradov a popri nich paralelne existujúce samosprávy aktuálne znamenajú až takú hustotu administratívy na Slovensku, ktorú si táto krajina v budúcnosti už nemôže dovoliť. Presadíme také zmeny, ktoré povedú k zníženiu nákladov a zvýšeniu efektivity v celej verejnej správe.

Územné a správne usporiadanie

Za najzávažnejší problém súčasného územného a správneho usporiadania považujeme vysokú rozdrobenosť miestnej = obecnej samosprávy a z toho dôvodu obmedzenú schopnosť malých obcí plne realizovať vlastné kompetencie, nehovoriac už o prenesenom výkone. Sme presvedčení, že model „čo obec, to obecný úrad“ nie je účinný. Eliminujeme nevýhody plynúce z vysokého počtu obecných samospráv. Sme však proti násilnému, zákonom vynútenému zlučovaniu obcí.

Modernizácia miestnej štátnej správy

Existujúci model štátnej správy je poznačený rezortizmom, je komplikovaný a ekonomicky náročný. V súčasnosti na území SR pôsobí 19 rôznych úradov územnej a špecializovanej štátnej správy, nehovoriac o rôznych poradenských a podporných rezortných inštitúciách, pričom táto štátna správa má aj rôznorodé územné obvody. Niektoré úrady majú pôsobnosť v úrovni okresov, niektoré v úrovni obvodov alebo aj väčších či menších územných celkov. Okrem toho, že to bráni súčinnosti s regionálnou samosprávou, je aj pre občanov veľmi neprehľadná. Pre fungovanie miestnej štátnej správy pokladáme za optimálny dvojstupňový model, pri ktorom by prvý stupeň predstavovali okresné úrady a druhý stupeň krajské úrady.

e - Government

Urobíme všetko pre to, aby sa sme preniesli výhody spojené s používaním informačných technológií do komunikácie a vzťahov medzi štátom a občanom či už ako fyzickou osobou alebo podnikateľom.

Napriek tomu, že v oblasti informatizácie spoločnosti a súvisiacich programov boli na Slovensku preinvestované milióny eur slovenských a európskych daňovníkov, pridaná hodnota týchto investícií je blízka nule. Občania sú stále nútení chodiť na úrady, kde trávia veľa času čakaním a predkladaním potvrdení, dokladov a informácií, ktoré štát väčšinou už niekde eviduje, no nevie ich efektívne využiť v prospech občana. Informácie vo vlastníctve štátu sú nekonzistentné, nedostupné a možnosti ich spracovania v rámci verejnej správy, ako aj ich poskytnutie občanom alebo komerčnému sektoru sú vo veľkej miere obmedzené.

Ďalšou dôležitou oblasťou, ktorá e - Governmentu chýba, je funkcia platformy, ktorá by transparentným spôsobom vytvorila priestor pre poskytovanie spätnej väzby občana na výkon štátnej správy tak, aby bolo občan mohol vyjadriť svoj názor ku kvalite služieb verejnej správy alebo elektronicky vyjadriť svoj názor vo voľbách a referendách.

Veľké medzery vidíme v spôsobe budovania eGovernmentu na Slovensku, ktorý je nekoordinovaný a kompetenčne roztrieštený. Chýba jednotný koordinačný orgán, ktorý by riadil a usmerňoval budovanie a architektúru e - Governmentu na nadrezortnej úrovni. Čerpanie európskych fondov určených pre Operačný program Informatizácia spoločnosti (OPIS) je nedostatočné, poznačené vysokou mierou byrokracie a v časovom sklze napriek tomu, že tieto prostriedky v súčasnosti vysoko prekračujú konzultačné kapacity IT firiem na Slovensku.
Budeme venovať pozornosť transparentnosti pri obstarávaní IKT projektov v štátnej a verejnej správe. Informačné systémy (IS) sú obstarávané, integrované a prevádzkované decentralizovaným spôsobom. Pri výbere chýba dostatočná presná miera definície projektov, štandardizácie predkladaných projektových informácií, ako aj stanovenie akceptačných kritérií projektov tak, aby štát minimalizoval mieru dodatočných nákladov súvisiacich s dopracovaním realizovaných projektov.

Volebný systém

Slobodné a spravodlivé voľby sú jedným zo základných znakov a zároveň záruk demokracie. Je preto nesmierne dôležité, aby bol systém ich vykonávania dobre nastavený. V súčasnosti existuje päť rôznych druhov volieb upravených piatimi rôznymi zákonmi, ktoré sa vo viacerých dôležitých ustanoveniach zásadne odlišujú. To mätie verejnosť, znižuje jej prehľad o fungovaní základných demokratických procesov v krajine a v konečnom dôsledku prispieva k nízkej volebnej účasti. Súčasný stav produkuje zástupy takmer neznámych poslancov, zastupovaných menšinou mediálne známych politických špičiek bez reálneho kontaktu s občanmi.