Napíšte nám

 

Navštívte nás

Sloboda a Solidarita Minister Lajčák je profesionálny diplomat a vie, že si z úst nemôže robiť vrtuľu. Preto dnes musel jasne priznať, že od Slovenska nikto žiadnu základňu NATO nežiada. Demaskoval tak svojho šéfa Roberta Fica, ktorý sa už stihol kvôli "základniam" vyhrážať referendom. Aspoň že sú aj dni, keď si predstavitelia NATO nemusia pri sledovaní slovenských správ ťukať prstom na čelo. Kiež by tých dní bolo viac.
Lajčák: Na Slovensku základne NATO nebudú, sklad ponúkame
Páči sa 125 ľuďom,
komentárov: 43
Sloboda a Solidarita SMER V STOPÁCH BRIGITY Smer dnes urobil ďalší atak na podnikateľov a živnostníkov. Vládna väčšina v parlamente posunula do druhého čítania novelu zákona o dani z príjmov, ktorá im obmedzí možnosti odpisovania majetku či uplatňovania daňových výdavkov. Ak napríklad podnikatelia a živnostníci požívajú na podnikanie nábytok alebo počítače, od januára si budú môcť uplatniť daň do daňových výdavkov len vo výške 80 percent ich hodnoty, a nie 100, ako to bolo doteraz. Rovnako to bude platiť aj v prípade uplatňovania daňových výdavkov na auto, ktoré používajú okrem podnikania aj na súkromné účely. Plnú sumu výdavkov si budú môcť uplatniť len v prípade, ak daňovákom preukážu, že konkrétne položky používajú výlučne len pre svoj biznis. Podobné pravidlá schválila v roku 1999 strana SDĽ, konkrétne pani Brigita Schmognerová, v rámci svojho boja proti podnikateľom. Vychádzalo to zo socialistického presvedčenia, že všetci podnikatelia sú podvodníci, ktorí sa snažia štát iba okradnúť. Opak je pritom pravdou - práve malí a strední podnikatelia ešte držia tento štát na nohách. V Smere sú ale mentálne stále pohrobkovia komunizmu, zarputilí v boji proti všetkému súkromnému. Nič nové sa nenaučili a nič staré nezabudli.
Zmeny v odpisovaní hmotného majetku pri podnikaní sú v druhom čítaní
Páči sa 191 ľuďom,
komentárov: 62
Sloboda a Solidarita KONIEC HARABINOVEJ ÉRY Dnešné zvolenie dvoch nových predsedníčok, Súdnej rady a Najvyššieho súdu, môže byť prvým krokom k zásadnému obratu v slovenskej justícii. Jana Bajánková, Daniela Švecová nemusia byť v očiach každého ideálne, ale obe sú zárukou, že sa do jej čela už nedostane Štefan Harabin, čo je pozitívna správa sama o sebe. Sme radi, že aj samotní sudcovia už pocítili potrebu zmeny a aj vďaka tlaku občanov, mimovládnych organizácií a politikov sa rozhodli nastaviť nový kurz, ktorý by postupne mohol viesť k očiste slovenskej justície. A je symbolické, že Harabina vymenili práve dve ženy, pretože aj starorímska bohyňa spravodlivosti Justitia bola žena.
Páči sa 222 ľuďom,
komentárov: 15

Verejná správa, e – government a volebný systém

Verejná správa

Hospodárska kríza v plnej miere odhalila vysokú nákladovosť a ekonomickú i správnu neefektívnosť verejnej správy. Doba dozrela na uskutočnenie nevyhnutných zmien, ktoré povedú k jej lepšiemu fungovaniu. Aby sme dosiahli želaný stav, musíme donútiť ostatné politické strany k tomu, aby verejnú správu nezneužívali ako zázemie pre svoje stranícke kádre. Máme presné a jasne vymedzené predstavy o požadovanom a potrebnom smere vývoja v každom segmente verejnej správy. Sieť štátnych úradov a popri nich paralelne existujúce samosprávy aktuálne znamenajú až takú hustotu administratívy na Slovensku, ktorú si táto krajina v budúcnosti už nemôže dovoliť. Presadíme také zmeny, ktoré povedú k zníženiu nákladov a zvýšeniu efektivity v celej verejnej správe.

Územné a správne usporiadanie

Za najzávažnejší problém súčasného územného a správneho usporiadania považujeme vysokú rozdrobenosť miestnej = obecnej samosprávy a z toho dôvodu obmedzenú schopnosť malých obcí plne realizovať vlastné kompetencie, nehovoriac už o prenesenom výkone. Sme presvedčení, že model „čo obec, to obecný úrad“ nie je účinný. Eliminujeme nevýhody plynúce z vysokého počtu obecných samospráv. Sme však proti násilnému, zákonom vynútenému zlučovaniu obcí.

Modernizácia miestnej štátnej správy

Existujúci model štátnej správy je poznačený rezortizmom, je komplikovaný a ekonomicky náročný. V súčasnosti na území SR pôsobí 19 rôznych úradov územnej a špecializovanej štátnej správy, nehovoriac o rôznych poradenských a podporných rezortných inštitúciách, pričom táto štátna správa má aj rôznorodé územné obvody. Niektoré úrady majú pôsobnosť v úrovni okresov, niektoré v úrovni obvodov alebo aj väčších či menších územných celkov. Okrem toho, že to bráni súčinnosti s regionálnou samosprávou, je aj pre občanov veľmi neprehľadná. Pre fungovanie miestnej štátnej správy pokladáme za optimálny dvojstupňový model, pri ktorom by prvý stupeň predstavovali okresné úrady a druhý stupeň krajské úrady.

e - Government

Urobíme všetko pre to, aby sa sme preniesli výhody spojené s používaním informačných technológií do komunikácie a vzťahov medzi štátom a občanom či už ako fyzickou osobou alebo podnikateľom.

Napriek tomu, že v oblasti informatizácie spoločnosti a súvisiacich programov boli na Slovensku preinvestované milióny eur slovenských a európskych daňovníkov, pridaná hodnota týchto investícií je blízka nule. Občania sú stále nútení chodiť na úrady, kde trávia veľa času čakaním a predkladaním potvrdení, dokladov a informácií, ktoré štát väčšinou už niekde eviduje, no nevie ich efektívne využiť v prospech občana. Informácie vo vlastníctve štátu sú nekonzistentné, nedostupné a možnosti ich spracovania v rámci verejnej správy, ako aj ich poskytnutie občanom alebo komerčnému sektoru sú vo veľkej miere obmedzené.

Ďalšou dôležitou oblasťou, ktorá e - Governmentu chýba, je funkcia platformy, ktorá by transparentným spôsobom vytvorila priestor pre poskytovanie spätnej väzby občana na výkon štátnej správy tak, aby bolo občan mohol vyjadriť svoj názor ku kvalite služieb verejnej správy alebo elektronicky vyjadriť svoj názor vo voľbách a referendách.

Veľké medzery vidíme v spôsobe budovania eGovernmentu na Slovensku, ktorý je nekoordinovaný a kompetenčne roztrieštený. Chýba jednotný koordinačný orgán, ktorý by riadil a usmerňoval budovanie a architektúru e - Governmentu na nadrezortnej úrovni. Čerpanie európskych fondov určených pre Operačný program Informatizácia spoločnosti (OPIS) je nedostatočné, poznačené vysokou mierou byrokracie a v časovom sklze napriek tomu, že tieto prostriedky v súčasnosti vysoko prekračujú konzultačné kapacity IT firiem na Slovensku.
Budeme venovať pozornosť transparentnosti pri obstarávaní IKT projektov v štátnej a verejnej správe. Informačné systémy (IS) sú obstarávané, integrované a prevádzkované decentralizovaným spôsobom. Pri výbere chýba dostatočná presná miera definície projektov, štandardizácie predkladaných projektových informácií, ako aj stanovenie akceptačných kritérií projektov tak, aby štát minimalizoval mieru dodatočných nákladov súvisiacich s dopracovaním realizovaných projektov.

Volebný systém

Slobodné a spravodlivé voľby sú jedným zo základných znakov a zároveň záruk demokracie. Je preto nesmierne dôležité, aby bol systém ich vykonávania dobre nastavený. V súčasnosti existuje päť rôznych druhov volieb upravených piatimi rôznymi zákonmi, ktoré sa vo viacerých dôležitých ustanoveniach zásadne odlišujú. To mätie verejnosť, znižuje jej prehľad o fungovaní základných demokratických procesov v krajine a v konečnom dôsledku prispieva k nízkej volebnej účasti. Súčasný stav produkuje zástupy takmer neznámych poslancov, zastupovaných menšinou mediálne známych politických špičiek bez reálneho kontaktu s občanmi.