Napíšte nám

 

Navštívte nás

Sloboda a Solidarita NAKONIEC JU DAL DOLE Nepodarilo sa mu to na prvýkrát. Ani na druhýkrát. A ak by sa mu to nepodarilo na tretíkrát, podarilo by sa mu to na štvrtýkrát.
Sulík prehovoril o páde vlády: Dzurinda sa chcel zbaviť Radičovej, bolo to strašné svinstvo!
Páči sa 283 ľuďom,
komentárov: 154
Sloboda a Solidarita KORUPCIA JE RAKOVINOU SPOLOČNOSTI 32% respondentov prieskumu považuje za najzávažnejší problém Slovenska korupciu. Náš boj proti nej pokračuje, ďalej budeme na ňu upozorňovať a odkrývať škandály, ktoré ľudí oberajú o ťažko zarobené peniaze.
Slováci by poslali SaS do parlamentu, stopku by dostala SDKÚ
Páči sa 409 ľuďom,
komentárov: 91
Sloboda a Solidarita ÚRADNÍK PADOL, POKRAČUJEME V BOJI PROTI KORUPCII Sme radi, že vláda splnila jednu z našich požiadaviek, hoci pán Senčák sa mal porúčať už dávno. Kým sa však proti praktikám Smeru v zdravotníctve nezmobilizovala verejnosť a časť opozície vrátane SaS, Robertovi Ficovi prehrešky tohto úradníka vôbec neprekážali. V boji za očistu verejného života budeme pokračovať!
Vláda odvolala Martina Senčáka z funkcie na ministerstve zdravotníctva
Páči sa 144 ľuďom,
komentárov: 20

Verejná správa, e – government a volebný systém

Verejná správa

Hospodárska kríza v plnej miere odhalila vysokú nákladovosť a ekonomickú i správnu neefektívnosť verejnej správy. Doba dozrela na uskutočnenie nevyhnutných zmien, ktoré povedú k jej lepšiemu fungovaniu. Aby sme dosiahli želaný stav, musíme donútiť ostatné politické strany k tomu, aby verejnú správu nezneužívali ako zázemie pre svoje stranícke kádre. Máme presné a jasne vymedzené predstavy o požadovanom a potrebnom smere vývoja v každom segmente verejnej správy. Sieť štátnych úradov a popri nich paralelne existujúce samosprávy aktuálne znamenajú až takú hustotu administratívy na Slovensku, ktorú si táto krajina v budúcnosti už nemôže dovoliť. Presadíme také zmeny, ktoré povedú k zníženiu nákladov a zvýšeniu efektivity v celej verejnej správe.

Územné a správne usporiadanie

Za najzávažnejší problém súčasného územného a správneho usporiadania považujeme vysokú rozdrobenosť miestnej = obecnej samosprávy a z toho dôvodu obmedzenú schopnosť malých obcí plne realizovať vlastné kompetencie, nehovoriac už o prenesenom výkone. Sme presvedčení, že model „čo obec, to obecný úrad“ nie je účinný. Eliminujeme nevýhody plynúce z vysokého počtu obecných samospráv. Sme však proti násilnému, zákonom vynútenému zlučovaniu obcí.

Modernizácia miestnej štátnej správy

Existujúci model štátnej správy je poznačený rezortizmom, je komplikovaný a ekonomicky náročný. V súčasnosti na území SR pôsobí 19 rôznych úradov územnej a špecializovanej štátnej správy, nehovoriac o rôznych poradenských a podporných rezortných inštitúciách, pričom táto štátna správa má aj rôznorodé územné obvody. Niektoré úrady majú pôsobnosť v úrovni okresov, niektoré v úrovni obvodov alebo aj väčších či menších územných celkov. Okrem toho, že to bráni súčinnosti s regionálnou samosprávou, je aj pre občanov veľmi neprehľadná. Pre fungovanie miestnej štátnej správy pokladáme za optimálny dvojstupňový model, pri ktorom by prvý stupeň predstavovali okresné úrady a druhý stupeň krajské úrady.

e - Government

Urobíme všetko pre to, aby sa sme preniesli výhody spojené s používaním informačných technológií do komunikácie a vzťahov medzi štátom a občanom či už ako fyzickou osobou alebo podnikateľom.

Napriek tomu, že v oblasti informatizácie spoločnosti a súvisiacich programov boli na Slovensku preinvestované milióny eur slovenských a európskych daňovníkov, pridaná hodnota týchto investícií je blízka nule. Občania sú stále nútení chodiť na úrady, kde trávia veľa času čakaním a predkladaním potvrdení, dokladov a informácií, ktoré štát väčšinou už niekde eviduje, no nevie ich efektívne využiť v prospech občana. Informácie vo vlastníctve štátu sú nekonzistentné, nedostupné a možnosti ich spracovania v rámci verejnej správy, ako aj ich poskytnutie občanom alebo komerčnému sektoru sú vo veľkej miere obmedzené.

Ďalšou dôležitou oblasťou, ktorá e - Governmentu chýba, je funkcia platformy, ktorá by transparentným spôsobom vytvorila priestor pre poskytovanie spätnej väzby občana na výkon štátnej správy tak, aby bolo občan mohol vyjadriť svoj názor ku kvalite služieb verejnej správy alebo elektronicky vyjadriť svoj názor vo voľbách a referendách.

Veľké medzery vidíme v spôsobe budovania eGovernmentu na Slovensku, ktorý je nekoordinovaný a kompetenčne roztrieštený. Chýba jednotný koordinačný orgán, ktorý by riadil a usmerňoval budovanie a architektúru e - Governmentu na nadrezortnej úrovni. Čerpanie európskych fondov určených pre Operačný program Informatizácia spoločnosti (OPIS) je nedostatočné, poznačené vysokou mierou byrokracie a v časovom sklze napriek tomu, že tieto prostriedky v súčasnosti vysoko prekračujú konzultačné kapacity IT firiem na Slovensku.
Budeme venovať pozornosť transparentnosti pri obstarávaní IKT projektov v štátnej a verejnej správe. Informačné systémy (IS) sú obstarávané, integrované a prevádzkované decentralizovaným spôsobom. Pri výbere chýba dostatočná presná miera definície projektov, štandardizácie predkladaných projektových informácií, ako aj stanovenie akceptačných kritérií projektov tak, aby štát minimalizoval mieru dodatočných nákladov súvisiacich s dopracovaním realizovaných projektov.

Volebný systém

Slobodné a spravodlivé voľby sú jedným zo základných znakov a zároveň záruk demokracie. Je preto nesmierne dôležité, aby bol systém ich vykonávania dobre nastavený. V súčasnosti existuje päť rôznych druhov volieb upravených piatimi rôznymi zákonmi, ktoré sa vo viacerých dôležitých ustanoveniach zásadne odlišujú. To mätie verejnosť, znižuje jej prehľad o fungovaní základných demokratických procesov v krajine a v konečnom dôsledku prispieva k nízkej volebnej účasti. Súčasný stav produkuje zástupy takmer neznámych poslancov, zastupovaných menšinou mediálne známych politických špičiek bez reálneho kontaktu s občanmi.