Napíšte nám

 

Navštívte nás

Sloboda a Solidarita Nerobí nás schopnosť vcítiť sa do utrpenia iných lepších, vnímavejších, zdržanlivejších pri páchaní zla? Neplatí to analogicky aj pri vciťovaní sa mužov do situácie žien a naopak žien do situácie mužov? Nie je rozumné viesť k vzájomnému rešpektu cez zámenu úloh už deti? Nie, nie je, myslí si minister školstva Pellegrini. Nech teda rozkvitá zadubenosť!
Vcítenie sa detí do opačného pohlavia nariadil Pellegrini zmeniť
Páči sa 45 ľuďom,
komentárov: 41
Sloboda a Solidarita Minister financií Kažimír sa nechal obísť pri schvaľovaní daňových úľav pri investíciách nad 200 miliónov eur. Dnes sa nechal počuť, že v zásade súhlasí s automatickým mechanizmom nároku na investičné stimuly pre podnikateľov, lebo sa tým vraj zamedzí ich vyberaniu z klobúka. Minister Kažimír zavádza. O žiadny automatizmus nejde - o takýchto daňových úľavách rozhoduje podľa smeráckej novely zákona o investičnej pomoci minister hospodárstva alebo dopravy.
Minister v zásade súhlasí s automatickým nárokom na investičné stimuly
Páči sa 31 ľuďom,
komentárov: 18
Sloboda a Solidarita Bude Maďarsko prvé, kto opustí EÚ? Alebo je to len také poľutovaniahodné harašenie politika v koncoch?
Orbán už nechce liberálne Maďarsko, inšpirujú ho Čína či Rusko
Páči sa 95 ľuďom,
komentárov: 57

Verejná správa, e – government a volebný systém

Verejná správa

Hospodárska kríza v plnej miere odhalila vysokú nákladovosť a ekonomickú i správnu neefektívnosť verejnej správy. Doba dozrela na uskutočnenie nevyhnutných zmien, ktoré povedú k jej lepšiemu fungovaniu. Aby sme dosiahli želaný stav, musíme donútiť ostatné politické strany k tomu, aby verejnú správu nezneužívali ako zázemie pre svoje stranícke kádre. Máme presné a jasne vymedzené predstavy o požadovanom a potrebnom smere vývoja v každom segmente verejnej správy. Sieť štátnych úradov a popri nich paralelne existujúce samosprávy aktuálne znamenajú až takú hustotu administratívy na Slovensku, ktorú si táto krajina v budúcnosti už nemôže dovoliť. Presadíme také zmeny, ktoré povedú k zníženiu nákladov a zvýšeniu efektivity v celej verejnej správe.

Územné a správne usporiadanie

Za najzávažnejší problém súčasného územného a správneho usporiadania považujeme vysokú rozdrobenosť miestnej = obecnej samosprávy a z toho dôvodu obmedzenú schopnosť malých obcí plne realizovať vlastné kompetencie, nehovoriac už o prenesenom výkone. Sme presvedčení, že model „čo obec, to obecný úrad“ nie je účinný. Eliminujeme nevýhody plynúce z vysokého počtu obecných samospráv. Sme však proti násilnému, zákonom vynútenému zlučovaniu obcí.

Modernizácia miestnej štátnej správy

Existujúci model štátnej správy je poznačený rezortizmom, je komplikovaný a ekonomicky náročný. V súčasnosti na území SR pôsobí 19 rôznych úradov územnej a špecializovanej štátnej správy, nehovoriac o rôznych poradenských a podporných rezortných inštitúciách, pričom táto štátna správa má aj rôznorodé územné obvody. Niektoré úrady majú pôsobnosť v úrovni okresov, niektoré v úrovni obvodov alebo aj väčších či menších územných celkov. Okrem toho, že to bráni súčinnosti s regionálnou samosprávou, je aj pre občanov veľmi neprehľadná. Pre fungovanie miestnej štátnej správy pokladáme za optimálny dvojstupňový model, pri ktorom by prvý stupeň predstavovali okresné úrady a druhý stupeň krajské úrady.

e - Government

Urobíme všetko pre to, aby sa sme preniesli výhody spojené s používaním informačných technológií do komunikácie a vzťahov medzi štátom a občanom či už ako fyzickou osobou alebo podnikateľom.

Napriek tomu, že v oblasti informatizácie spoločnosti a súvisiacich programov boli na Slovensku preinvestované milióny eur slovenských a európskych daňovníkov, pridaná hodnota týchto investícií je blízka nule. Občania sú stále nútení chodiť na úrady, kde trávia veľa času čakaním a predkladaním potvrdení, dokladov a informácií, ktoré štát väčšinou už niekde eviduje, no nevie ich efektívne využiť v prospech občana. Informácie vo vlastníctve štátu sú nekonzistentné, nedostupné a možnosti ich spracovania v rámci verejnej správy, ako aj ich poskytnutie občanom alebo komerčnému sektoru sú vo veľkej miere obmedzené.

Ďalšou dôležitou oblasťou, ktorá e - Governmentu chýba, je funkcia platformy, ktorá by transparentným spôsobom vytvorila priestor pre poskytovanie spätnej väzby občana na výkon štátnej správy tak, aby bolo občan mohol vyjadriť svoj názor ku kvalite služieb verejnej správy alebo elektronicky vyjadriť svoj názor vo voľbách a referendách.

Veľké medzery vidíme v spôsobe budovania eGovernmentu na Slovensku, ktorý je nekoordinovaný a kompetenčne roztrieštený. Chýba jednotný koordinačný orgán, ktorý by riadil a usmerňoval budovanie a architektúru e - Governmentu na nadrezortnej úrovni. Čerpanie európskych fondov určených pre Operačný program Informatizácia spoločnosti (OPIS) je nedostatočné, poznačené vysokou mierou byrokracie a v časovom sklze napriek tomu, že tieto prostriedky v súčasnosti vysoko prekračujú konzultačné kapacity IT firiem na Slovensku.
Budeme venovať pozornosť transparentnosti pri obstarávaní IKT projektov v štátnej a verejnej správe. Informačné systémy (IS) sú obstarávané, integrované a prevádzkované decentralizovaným spôsobom. Pri výbere chýba dostatočná presná miera definície projektov, štandardizácie predkladaných projektových informácií, ako aj stanovenie akceptačných kritérií projektov tak, aby štát minimalizoval mieru dodatočných nákladov súvisiacich s dopracovaním realizovaných projektov.

Volebný systém

Slobodné a spravodlivé voľby sú jedným zo základných znakov a zároveň záruk demokracie. Je preto nesmierne dôležité, aby bol systém ich vykonávania dobre nastavený. V súčasnosti existuje päť rôznych druhov volieb upravených piatimi rôznymi zákonmi, ktoré sa vo viacerých dôležitých ustanoveniach zásadne odlišujú. To mätie verejnosť, znižuje jej prehľad o fungovaní základných demokratických procesov v krajine a v konečnom dôsledku prispieva k nízkej volebnej účasti. Súčasný stav produkuje zástupy takmer neznámych poslancov, zastupovaných menšinou mediálne známych politických špičiek bez reálneho kontaktu s občanmi.