Denník SaS
Sloboda a Solidarita ROBÍME PRE ĽUDÍ (prekážky) a CHRÁNIME SLOVENSKO (pred slušným životom) Dnešný deň v parlamente v skratke: Za diaľničné známky by pokutovali, ale ani sami poriadne nevedia ako, lebo im to nefunguje a pokuty sa nezmyselne kopia. Tak sme navrhli generálny pardon, aby mali šancu poriadne systém napraviť. ZAMIETLI. Koncesionárske poplatky sú nezmysel, ktorý sme navrhli zrušiť. Namiesto toho ich idú ZVYŠOVAŤ. Lebo veď čo budete robiť s toľkými peniazmi, čo máte navyše, všakáno. No a nezvýšia ani príspevok na dieťa, ako sme navrhovali. Už aby sme konečne mohli o niečom rozhodnúť, lebo toto je trápenka.
Návrh SaS neprešiel, príspevok na starostlivosť o dieťa sa nezvýši
Páči sa 126 ľuďom,
komentárov: 58
Sloboda a Solidarita CHCEME! Skúste dať číslo, v ktorom roku by sme mohli mať takúto vecičku v Bratislave a Košiciach. Poprípade, čo by sa na úradoch a ministerstvách malo (prestať) robiť, aby sme sa k tomu priblížili.
Autoblog
Páči sa 925 ľuďom,
komentárov: 177
Billboardy (všetky)

SaS žiada rovnaký meter pre podnikateľov a pre štát

pošli na vybrali.sme.sk

Strana SaS pripravuje takmer sto návrhov, ktorými chce zlepšiť súčasný zákon o dani z príjmov. „Jedno z najväčších pozitív niekdajšej daňovej reformy spočívalo v zrušení množstva výnimiek, ktoré umožňovali obchádzať systém. Dnes je však zákon opäť zložitý a neprehľadný. V spolupráci s podnikateľskou obcou ho preto chceme zásadne zlepšiť,“ povedal dnes predseda SaS a autor koncepcie rovnej dane Richard Sulík.

V rámci týchto opatrení žiada napríklad SaS rovnaký meter pre podnikateľov a pre štát v posudzovaní, čo je a čo nie je oprávneným nákladom na podnikanie.

„Štát úplne bežne nakupuje tovary a služby, ktoré však podnikateľom neumožňuje uznať ako náklad na zníženie dane. Ak sa teda podnikateľ rozhodne zaobstarať si presne tie položky, na ktoré štát bez zábran utráca, musí ich zaplatiť zo svojho zisku,“ uviedla dnes podpredsedníčka liberálov Jana Kiššová.

Ako konkrétne príklady uviedla nákup áut, kde chce štát niektorých podnikateľov limitovať odpisovým stropom vo výške 48-tisíc eur, hoci sám zásobuje svoje vozové parky aj podstatne drahšími vozidlami. Ak má ďalej podnikateľ vyššiu spotrebu auta, ako uvádza jeho technický preukaz, musí zaplatiť rozdiel zo zisku, kým štátni úradníci viac minutého paliva zo svojho vrecka neuhrádzajú. Podobne je to pri reprezentačných nákladoch na pohostenie partnerov či vianočné večierky pre zamestnancov, ktoré podnikateľ opäť platí zo zisku, no štát sám sebe takéto náklady toleruje.

„Navrhujeme jednoduché riešenie, ktoré sme nazvali „rovnaký meter“. Buď nech štát povolí podnikateľom to, čo sám považuje za nevyhnutné pre svojich pracovníkov - alebo naopak, nech sa štát obmedzí presne do tej miery, ako to dnes diktuje podnikateľom. Možno keď budú vysokí štátni funkcionári konfrontovaní s bežnými starosťami podnikateľa, pozrú sa na svet aj inak ako z okna luxusnej limuzíny,“ uviedla Kiššová.

SaS sa dnes listom obrátila na predstaviteľov zamestnávateľských združení a podnikateľskej obce, aby sami z praxe poskytli ďalšie výhrady voči súčasnému stavu. Ich pripomienky zapracujú liberáli do pripravovanej legislatívnej normy.