Napíšte nám

 

Navštívte nás

Sloboda a Solidarita Skvelý postreh! Karol Sudor, novinár: Používa sa argument, že niektoré zvieratá sú premnožené a treba ich regulovať. Juraj Lukáč, náčelník zoskupenia VLK: Zaujímavé je, že regulujú len tie zvieratá, ktoré sa dajú jesť alebo znamenajú nejakú významnú trofej.
Juraj Lukáč: Nie developeri, ale my sme na vine
Páči sa 1 ľuďom,
komentárov: 0
Sloboda a Solidarita Ficova vláda sa pre Babiša vzdala svojej ústavnej povinnosti rozhodovať v zbore o zásadných opatreniach na zabezpečenie hospodárskej a sociálnej politiky Slovenskej republiky, Tak konajú len kšeftári a zapredanci.
Chceš daňové prázdniny? Vydieraj!
Páči sa 50 ľuďom,
komentárov: 3
Sloboda a Solidarita Európska únia je dnes najväčším exportérom potravín na svete a vyrobí ich oveľa viac ako spotrebuje. Je to tak vďaka dotáciám. Treba s tým prestať.
Sulík: Pod rúškom dobudovania spoločného trhu sa dá navymýšľať obrovské množstvo regulácií
Páči sa 108 ľuďom,
komentárov: 17

Maďarsko za eurofondy postavilo diaľničný tunel na rovine

pošli na vybrali.sme.sk

Andor Jakab na svojom blogu píše o korupcii v Maďarsku v súvislosti s eurofondmi. Píše o tom, ako je korupcia systémová, ale píše aj o jej jednotlivých príkladoch. Z nich najzaujímavejší je bizarný prípad, keď bol pri stavaní diaľníc postavený tunel na rovnej zemi.

Výstavba tunelov na rovine bez kopcov bude zrejme dosť výnimočná nielen na maďarské pomery. Andor Jakab hovorí, že ohľadom tohto tunelu sa uskutočnili „vyšetrovania“, podľa nich však išlo o hospodárne využité peniaze – a tunel na rovine tak mal byť najlacnejšou alternatívou.

 i-like-hungary-3.jpg

 i-like-hungary-2.jpg

Andor Jakab tiež píše o rekonštrukcii železnice, ktorá stála takmer pol miliardy eur, pričom zrekonštruovaných bolo len 67 kilometrov. Jeden kilometer rekonštrukcie starej trate tak stál 7,3 milióna eur za kilometer, pričom vybudovanie úplne novej trate pre moderné vlaky TGV vo Francúzsku stojí 10 miliónov eur za kilometer.

 

Vláda efektivitu využitia týchto peňazí obhajuje tým, že Maďarsko sa vstupom do EÚ zaviazalo k obnove tratí. Rovnako pripomína, že 85% nákladov financuje Európska únia. Cena tejto trate však bola navýšená o 15%, ohľadom čoho sa Andor Jakab zamýšľa, či to nebolo zámerom vlády – aby tak v skutočnosti Európska únia zaplatila celú predraženú rekonštrukciu.

 

Zdroj:andorjakab.blog

Dostávame z EÚ oveľa viac peňazí ako platíme? Dán, ktorý si za peniaze z EÚ postavil lyžiarsku zjazdovku na ostrove bez kopcov a snehu, dostal od EÚ ďalšie peniaze Pár zaujímavých skutočností o eurofondoch