Napíšte nám

 

Navštívte nás

Sloboda a Solidarita PROTEST V KOŠICIACH Nie je to len o Bratislave. Korupcia prerastá celým Slovenskom a aj východniari majú už plné zuby rozkrádania. Príďte podporiť boj proti korupcii, stretneme sa o 17:00 na Hlavnom námestí v Košiciach!
Páči sa 514 ľuďom,
komentárov: 62
Sloboda a Solidarita DEMONŠTRÁCIA Morálka sa nedá prikázať zákonom. Keď sa grázli pretŕčajú na recepciách a večierkoch, a slušní ľudia musia vyjsť do ulíc a bojovať za SVOJE poctivo zarobené peniaze, o morálke sa nedá hovoriť. Máme 6 požiadaviek a s vašou podporou ich bude jednoduchšie presadiť. Vyhráme však až vtedy, keď slušnosť a česť budú hodnoty, kvôli ktorým sa oplatí niečo obetovať.
Sulik November
Páči sa 260 ľuďom,
komentárov: 40
Sloboda a Solidarita Smer má kradnutie zakódované vo svojej politickej DNA. Personálne hry nezmenia podstatu systému. Poďme dnes na námestie SNP spoločne odsúdiť túto podstatu, ktorá zmenila politiku zo služby občanom na službu mecenášom. Smeráci, stačilo!
Tisíce ľudí povedia nie Ficovi a korupcii. Bratislavu čaká veľký protest
Páči sa 532 ľuďom,
komentárov: 80

Maďarsko za eurofondy postavilo diaľničný tunel na rovine

pošli na vybrali.sme.sk

Andor Jakab na svojom blogu píše o korupcii v Maďarsku v súvislosti s eurofondmi. Píše o tom, ako je korupcia systémová, ale píše aj o jej jednotlivých príkladoch. Z nich najzaujímavejší je bizarný prípad, keď bol pri stavaní diaľníc postavený tunel na rovnej zemi.

Výstavba tunelov na rovine bez kopcov bude zrejme dosť výnimočná nielen na maďarské pomery. Andor Jakab hovorí, že ohľadom tohto tunelu sa uskutočnili „vyšetrovania“, podľa nich však išlo o hospodárne využité peniaze – a tunel na rovine tak mal byť najlacnejšou alternatívou.

 i-like-hungary-3.jpg

 i-like-hungary-2.jpg

Andor Jakab tiež píše o rekonštrukcii železnice, ktorá stála takmer pol miliardy eur, pričom zrekonštruovaných bolo len 67 kilometrov. Jeden kilometer rekonštrukcie starej trate tak stál 7,3 milióna eur za kilometer, pričom vybudovanie úplne novej trate pre moderné vlaky TGV vo Francúzsku stojí 10 miliónov eur za kilometer.

 

Vláda efektivitu využitia týchto peňazí obhajuje tým, že Maďarsko sa vstupom do EÚ zaviazalo k obnove tratí. Rovnako pripomína, že 85% nákladov financuje Európska únia. Cena tejto trate však bola navýšená o 15%, ohľadom čoho sa Andor Jakab zamýšľa, či to nebolo zámerom vlády – aby tak v skutočnosti Európska únia zaplatila celú predraženú rekonštrukciu.

 

Zdroj:andorjakab.blog

Pár zaujímavých skutočností o eurofondoch Dán, ktorý si za peniaze z EÚ postavil lyžiarsku zjazdovku na ostrove bez kopcov a snehu, dostal od EÚ ďalšie peniaze Dostávame z EÚ oveľa viac peňazí ako platíme?