Sloboda a Solidarita NIKITA SLOVÁK: SPIŠKÁ NOVÁ BRUSEL Ak by cez park v Bruseli išiel slovenský turista, možno by sa ani neotočil. Navyknutým pohybom by si stisol v ruke peňaženku a zrýchlil by krok. Americký turista by asi usúdil, že sa pozerá na indiánsku rezerváciu v Európe, akurát by mu chýbali všadeprítomné suveníry. Belgičan však vie, že táto pobočka Letanoviec alebo Bystrian postavila do pozoru celú krajinu. Nepracujú, aj keď v Bruseli je dosť práce pre každého. Naučili sa niekoľko jazykov a v nich dokola omieľajú slovo dajte! Sedem rokov fungujú takto provizórne. Vydierajú svojimi deťmi všetky úrady a čakajú, kedy im konečne zo Slovenska začnú chodiť dávky a Belgičania im postavia byty. A tak si hovorím, čo sa my bojíme nejakých 700 emigrantov! A nad argumentom, že majú iný vzťah k práci, inú kultúru, iné hygienické návyky sa iba môžeme smiať. Veď my sme zvyknutí...
Multikullturalizmus is dead
Páči sa 104 ľuďom,
komentárov: 14
Sloboda a Solidarita VLÁDA CHCE NOVÝM STAVEBNÝM ZÁKONOM LEGALIZOVAŤ ČIERNE STAVBY Minister Ján Počiatek vyhlásil, že nový zákon skoncuje s čiernymi stavbami. Na druhej strane, tie dnešné legalizuje.
SaS: Smer novým stavebným zákonom legalizuje dnešné čierne stavby
Páči sa 91 ľuďom,
komentárov: 31

Maďarsko za eurofondy postavilo diaľničný tunel na rovine

pošli na vybrali.sme.sk

Andor Jakab na svojom blogu píše o korupcii v Maďarsku v súvislosti s eurofondmi. Píše o tom, ako je korupcia systémová, ale píše aj o jej jednotlivých príkladoch. Z nich najzaujímavejší je bizarný prípad, keď bol pri stavaní diaľníc postavený tunel na rovnej zemi.

Výstavba tunelov na rovine bez kopcov bude zrejme dosť výnimočná nielen na maďarské pomery. Andor Jakab hovorí, že ohľadom tohto tunelu sa uskutočnili „vyšetrovania“, podľa nich však išlo o hospodárne využité peniaze – a tunel na rovine tak mal byť najlacnejšou alternatívou.

 i-like-hungary-3.jpg

 i-like-hungary-2.jpg

Andor Jakab tiež píše o rekonštrukcii železnice, ktorá stála takmer pol miliardy eur, pričom zrekonštruovaných bolo len 67 kilometrov. Jeden kilometer rekonštrukcie starej trate tak stál 7,3 milióna eur za kilometer, pričom vybudovanie úplne novej trate pre moderné vlaky TGV vo Francúzsku stojí 10 miliónov eur za kilometer.

 

Vláda efektivitu využitia týchto peňazí obhajuje tým, že Maďarsko sa vstupom do EÚ zaviazalo k obnove tratí. Rovnako pripomína, že 85% nákladov financuje Európska únia. Cena tejto trate však bola navýšená o 15%, ohľadom čoho sa Andor Jakab zamýšľa, či to nebolo zámerom vlády – aby tak v skutočnosti Európska únia zaplatila celú predraženú rekonštrukciu.

 

Zdroj:andorjakab.blog

Pár zaujímavých skutočností o eurofondoch Dán, ktorý si za peniaze z EÚ postavil lyžiarsku zjazdovku na ostrove bez kopcov a snehu, dostal od EÚ ďalšie peniaze Dostávame z EÚ oveľa viac peňazí ako platíme?