Napíšte nám

 

Navštívte nás

Sloboda a Solidarita NAKONIEC JU DAL DOLE Nepodarilo sa mu to na prvýkrát. Ani na druhýkrát. A ak by sa mu to nepodarilo na tretíkrát, podarilo by sa mu to na štvrtýkrát.
Sulík prehovoril o páde vlády: Dzurinda sa chcel zbaviť Radičovej, bolo to strašné svinstvo!
Páči sa 188 ľuďom,
komentárov: 97
Sloboda a Solidarita KORUPCIA JE RAKOVINOU SPOLOČNOSTI 32% respondentov prieskumu považuje za najzávažnejší problém Slovenska korupciu. Náš boj proti nej pokračuje, ďalej budeme na ňu upozorňovať a odkrývať škandály, ktoré ľudí oberajú o ťažko zarobené peniaze.
Slováci by poslali SaS do parlamentu, stopku by dostala SDKÚ
Páči sa 402 ľuďom,
komentárov: 90
Sloboda a Solidarita ÚRADNÍK PADOL, POKRAČUJEME V BOJI PROTI KORUPCII Sme radi, že vláda splnila jednu z našich požiadaviek, hoci pán Senčák sa mal porúčať už dávno. Kým sa však proti praktikám Smeru v zdravotníctve nezmobilizovala verejnosť a časť opozície vrátane SaS, Robertovi Ficovi prehrešky tohto úradníka vôbec neprekážali. V boji za očistu verejného života budeme pokračovať!
Vláda odvolala Martina Senčáka z funkcie na ministerstve zdravotníctva
Páči sa 143 ľuďom,
komentárov: 20

Maďarsko za eurofondy postavilo diaľničný tunel na rovine

pošli na vybrali.sme.sk

Andor Jakab na svojom blogu píše o korupcii v Maďarsku v súvislosti s eurofondmi. Píše o tom, ako je korupcia systémová, ale píše aj o jej jednotlivých príkladoch. Z nich najzaujímavejší je bizarný prípad, keď bol pri stavaní diaľníc postavený tunel na rovnej zemi.

Výstavba tunelov na rovine bez kopcov bude zrejme dosť výnimočná nielen na maďarské pomery. Andor Jakab hovorí, že ohľadom tohto tunelu sa uskutočnili „vyšetrovania“, podľa nich však išlo o hospodárne využité peniaze – a tunel na rovine tak mal byť najlacnejšou alternatívou.

 i-like-hungary-3.jpg

 i-like-hungary-2.jpg

Andor Jakab tiež píše o rekonštrukcii železnice, ktorá stála takmer pol miliardy eur, pričom zrekonštruovaných bolo len 67 kilometrov. Jeden kilometer rekonštrukcie starej trate tak stál 7,3 milióna eur za kilometer, pričom vybudovanie úplne novej trate pre moderné vlaky TGV vo Francúzsku stojí 10 miliónov eur za kilometer.

 

Vláda efektivitu využitia týchto peňazí obhajuje tým, že Maďarsko sa vstupom do EÚ zaviazalo k obnove tratí. Rovnako pripomína, že 85% nákladov financuje Európska únia. Cena tejto trate však bola navýšená o 15%, ohľadom čoho sa Andor Jakab zamýšľa, či to nebolo zámerom vlády – aby tak v skutočnosti Európska únia zaplatila celú predraženú rekonštrukciu.

 

Zdroj:andorjakab.blog

Pár zaujímavých skutočností o eurofondoch Dán, ktorý si za peniaze z EÚ postavil lyžiarsku zjazdovku na ostrove bez kopcov a snehu, dostal od EÚ ďalšie peniaze Dostávame z EÚ oveľa viac peňazí ako platíme?