Napíšte nám

 

Navštívte nás

Sloboda a Solidarita V akom zásadnom kontraste bol dnešný prejav prezidenta Andreja Kisku na oslavách SNP v Banskej Bystrici s tou verbálnou vatou nástupcov komunistov.
Páči sa 118 ľuďom,
komentárov: 19
Sloboda a Solidarita NA SNP SI CTÍME BOJ ZA SLOBODU Zo Slovenského národného povstania urobili komunisti nedotknuteľnú ikonu. Bolo to zvrátené, lebo boj proti fašizmu a za slobodu a demokraciu, pri ktorom vyhasli životy tisícov povstalcov, si privlastnila totalitná strana. Vieme, že dejiny sú komplikované, lebo zložité sú aj motívy a okolnosti, za ktorých ľudia konajú. Vieme, že aj ušľachtilé ciele sú sprevádzané nežiaducimi vedľajšími účinkami a že pri veľkých spoločenských dochádza aj k chybám. To, čo je pre nás v SaS na Slovenskom národnom povstaní stále atraktívne a inšpirujúce, je boj za slobodu, boj proti tyranii. V takomto prúde humanistickej tradície chápeme augustové povstanie. Zároveň Slovensku umožnilo stáť v 2. svetovej vojne po boku víťazov, čo je nesporne hodnota aj pre dnešok. Preto si SNP s úctou pripomíname.
OBRNĚNÝ VLAK HURBAN (Armoured Train vs. Tiger)
Páči sa 48 ľuďom,
komentárov: 6
Sloboda a Solidarita ZA DVERAMI TEJ POSLEDNEJ KOMNATY Prípady, v ktorých má eutanázia opodstatnenie, sa dejú za zatvorenými dverami na nemocničných lôžkach, v hospicoch alebo v domácnostiach. Len tí, ktorí za tými dvermi boli, vedia, aké neuveriteľne smutné a dojímavé príbehy sa tam odohrávajú.
Komentár: Eutanázia nie je o zabití, je o dôstojnom ukončení utrpenia
Páči sa 313 ľuďom,
komentárov: 37

Maďarsko za eurofondy postavilo diaľničný tunel na rovine

pošli na vybrali.sme.sk

Andor Jakab na svojom blogu píše o korupcii v Maďarsku v súvislosti s eurofondmi. Píše o tom, ako je korupcia systémová, ale píše aj o jej jednotlivých príkladoch. Z nich najzaujímavejší je bizarný prípad, keď bol pri stavaní diaľníc postavený tunel na rovnej zemi.

Výstavba tunelov na rovine bez kopcov bude zrejme dosť výnimočná nielen na maďarské pomery. Andor Jakab hovorí, že ohľadom tohto tunelu sa uskutočnili „vyšetrovania“, podľa nich však išlo o hospodárne využité peniaze – a tunel na rovine tak mal byť najlacnejšou alternatívou.

 i-like-hungary-3.jpg

 i-like-hungary-2.jpg

Andor Jakab tiež píše o rekonštrukcii železnice, ktorá stála takmer pol miliardy eur, pričom zrekonštruovaných bolo len 67 kilometrov. Jeden kilometer rekonštrukcie starej trate tak stál 7,3 milióna eur za kilometer, pričom vybudovanie úplne novej trate pre moderné vlaky TGV vo Francúzsku stojí 10 miliónov eur za kilometer.

 

Vláda efektivitu využitia týchto peňazí obhajuje tým, že Maďarsko sa vstupom do EÚ zaviazalo k obnove tratí. Rovnako pripomína, že 85% nákladov financuje Európska únia. Cena tejto trate však bola navýšená o 15%, ohľadom čoho sa Andor Jakab zamýšľa, či to nebolo zámerom vlády – aby tak v skutočnosti Európska únia zaplatila celú predraženú rekonštrukciu.

 

Zdroj:andorjakab.blog

Dostávame z EÚ oveľa viac peňazí ako platíme? Dán, ktorý si za peniaze z EÚ postavil lyžiarsku zjazdovku na ostrove bez kopcov a snehu, dostal od EÚ ďalšie peniaze Pár zaujímavých skutočností o eurofondoch