Napíšte nám

 

Navštívte nás

Sloboda a Solidarita Lucia Nicholsonová: Politici naprieč spektrom sa vzácne zhodnú na jednej veci - naše deti sú tučné, nepáči sa nám to a chceme s tým niečo urobiť. Napriek tomu odmietam, aby šiel štát regulovať školské bufety. Nijako tým totiž nevyrieši zodpovednosť rodiča a jeho výchovy za zdravé návyky potomkov.
Obezitu detí nevyrieši regulácia bufetov.
Páči sa 168 ľuďom,
komentárov: 47
Sloboda a Solidarita Vládou schválené cestovanie zadarmo železničnou dopravou pre seniorov a študentov je fackou strednej triede a všetkým ľuďom, ktorí na Slovensku pracujú, podnikajú a tvoria hodnoty. Fico systematicky žmýka podnikateľov a strednú vrstvu vyššími daňami i odvodmi, aby mohol zo spoločných peňazí bez škrupúľ podplácať neproduktívne skupiny obyvateľov, u ktorých na výmenu očakáva ich hlas.
Smer dal facku všetkým, ktorí pracujú, či podnikajú, hlásia sulíkovci
Páči sa 2111 ľuďom,
komentárov: 231
Sloboda a Solidarita Richard Sulík: Nie som za to, aby Slovensko z Únie vystúpilo. Ja len hovorím, že tamten bruselský „socík“ treba reformovať a tiež je potrebné niektoré kompetencie vrátiť členským krajinám."
ROZHOVOR: Bruselský
Páči sa 189 ľuďom,
komentárov: 21

Maďarsko za eurofondy postavilo diaľničný tunel na rovine

pošli na vybrali.sme.sk

Andor Jakab na svojom blogu píše o korupcii v Maďarsku v súvislosti s eurofondmi. Píše o tom, ako je korupcia systémová, ale píše aj o jej jednotlivých príkladoch. Z nich najzaujímavejší je bizarný prípad, keď bol pri stavaní diaľníc postavený tunel na rovnej zemi.

Výstavba tunelov na rovine bez kopcov bude zrejme dosť výnimočná nielen na maďarské pomery. Andor Jakab hovorí, že ohľadom tohto tunelu sa uskutočnili „vyšetrovania“, podľa nich však išlo o hospodárne využité peniaze – a tunel na rovine tak mal byť najlacnejšou alternatívou.

 i-like-hungary-3.jpg

 i-like-hungary-2.jpg

Andor Jakab tiež píše o rekonštrukcii železnice, ktorá stála takmer pol miliardy eur, pričom zrekonštruovaných bolo len 67 kilometrov. Jeden kilometer rekonštrukcie starej trate tak stál 7,3 milióna eur za kilometer, pričom vybudovanie úplne novej trate pre moderné vlaky TGV vo Francúzsku stojí 10 miliónov eur za kilometer.

 

Vláda efektivitu využitia týchto peňazí obhajuje tým, že Maďarsko sa vstupom do EÚ zaviazalo k obnove tratí. Rovnako pripomína, že 85% nákladov financuje Európska únia. Cena tejto trate však bola navýšená o 15%, ohľadom čoho sa Andor Jakab zamýšľa, či to nebolo zámerom vlády – aby tak v skutočnosti Európska únia zaplatila celú predraženú rekonštrukciu.

 

Zdroj:andorjakab.blog

Pár zaujímavých skutočností o eurofondoch Dán, ktorý si za peniaze z EÚ postavil lyžiarsku zjazdovku na ostrove bez kopcov a snehu, dostal od EÚ ďalšie peniaze Dostávame z EÚ oveľa viac peňazí ako platíme?