Napíšte nám

 

Navštívte nás

Sloboda a Solidarita Žiadna rómska reforma sa nekoná, to už je snáď po dvoch rokoch čakania jasné každému, vrátane splnomocnenca pre rómske komunity Petra Polláka. Politicky bol mimoriadne silný, mal za sebou ústavnú väčšinu v podobe "rómskej koalície" Smer a OĽaNO. A výsledok? Nepresadil nič.
Rómska reforma sa nekoná. Čo teraz?
Páči sa 116 ľuďom,
komentárov: 27
Sloboda a Solidarita Neexistuje jediný dôvod, prečo by práve úradníci ministerstva vnútra mali sedieť centre mesta, kde sú suverénne najdrahšie ceny za prenájmy.
Sulík: Prenájom pre úradníkov v centre Bratislavy je ukážkovým prípadom plytvania
Páči sa 107 ľuďom,
komentárov: 10
Sloboda a Solidarita Slovensko už zažilo toľko škandálov s "externým" upratovaním, že je najvyšší čas s tým urobiť raz a navždy poriadok. Niekedy to totiž podľa vysúťažených cien vyzerá tak, že dodávateľské firmy používajú zlaté metly. Ak si budú štátne inštitúcie, mestá a obce upratovať sami, odstráni sa parazitujúci medzičlánok, zabezpečí sa viac čistoty na verejných priestranstvách a viac pracovných miest predovšetkým pre ľudí bez potrebnej kvalifikácie.
Štát by mal podľa liberálov upratovať len so svojimi ľuďmi
Páči sa 96 ľuďom,
komentárov: 18

Maďarsko za eurofondy postavilo diaľničný tunel na rovine

pošli na vybrali.sme.sk

Andor Jakab na svojom blogu píše o korupcii v Maďarsku v súvislosti s eurofondmi. Píše o tom, ako je korupcia systémová, ale píše aj o jej jednotlivých príkladoch. Z nich najzaujímavejší je bizarný prípad, keď bol pri stavaní diaľníc postavený tunel na rovnej zemi.

Výstavba tunelov na rovine bez kopcov bude zrejme dosť výnimočná nielen na maďarské pomery. Andor Jakab hovorí, že ohľadom tohto tunelu sa uskutočnili „vyšetrovania“, podľa nich však išlo o hospodárne využité peniaze – a tunel na rovine tak mal byť najlacnejšou alternatívou.

 i-like-hungary-3.jpg

 i-like-hungary-2.jpg

Andor Jakab tiež píše o rekonštrukcii železnice, ktorá stála takmer pol miliardy eur, pričom zrekonštruovaných bolo len 67 kilometrov. Jeden kilometer rekonštrukcie starej trate tak stál 7,3 milióna eur za kilometer, pričom vybudovanie úplne novej trate pre moderné vlaky TGV vo Francúzsku stojí 10 miliónov eur za kilometer.

 

Vláda efektivitu využitia týchto peňazí obhajuje tým, že Maďarsko sa vstupom do EÚ zaviazalo k obnove tratí. Rovnako pripomína, že 85% nákladov financuje Európska únia. Cena tejto trate však bola navýšená o 15%, ohľadom čoho sa Andor Jakab zamýšľa, či to nebolo zámerom vlády – aby tak v skutočnosti Európska únia zaplatila celú predraženú rekonštrukciu.

 

Zdroj:andorjakab.blog

Dostávame z EÚ oveľa viac peňazí ako platíme? Dán, ktorý si za peniaze z EÚ postavil lyžiarsku zjazdovku na ostrove bez kopcov a snehu, dostal od EÚ ďalšie peniaze Pár zaujímavých skutočností o eurofondoch