Napíšte nám

 

Navštívte nás

Sloboda a Solidarita Daj človeku rybu, nakŕmiš ho na deň. Nauč ho loviť, nakŕmiš ho na celý život. Toto staré čínske príslovie platí v plnom rozsahu aj v tomto prípade. Ľudia by mali mať možnosť sami sa rozhodnúť, či chcú ostať závislí, alebo sa naučia tie ryby chytať aj sami. A žiaden zákon ani dodávateľ tepla by ich v tom obmedzovať nemal.
Teplo v zajatí dodávateľov | HNblogy
Páči sa 55 ľuďom,
komentárov: 5
Sloboda a Solidarita RICHTER POTVRDIL, ŽE NA MINISTERSKÝ POST NEPATRÍ Dnešná schôdza o odvolávaní ministra práce, sociálnych vecí a rodiny potvrdila, že Ján Richter na tento post nepatrí. Vo svojich vystúpeniach sa hrdo prihlásil k dotovaniu megaúspešného exekútora i k "dobrým radám" smeráckym starostom, akú firmu na eurofondy si majú vybrať. Je hanba, že jeho kolegovia to buď nevidia alebo nesmú vidieť.
Páči sa 111 ľuďom,
komentárov: 22
Sloboda a Solidarita Už aj vo Vatikáne sa liberalizuje a otvára sa nový pohľad na spolužitie ľudí. Ale slovenská spoločnosť akoby sa stále potrebovala vyrovnávať skôr s 19. ako s 21. storočím.
Martin Poliačik vs. Aliancia za rodinu
Páči sa 191 ľuďom,
komentárov: 63

Maďarsko za eurofondy postavilo diaľničný tunel na rovine

pošli na vybrali.sme.sk

Andor Jakab na svojom blogu píše o korupcii v Maďarsku v súvislosti s eurofondmi. Píše o tom, ako je korupcia systémová, ale píše aj o jej jednotlivých príkladoch. Z nich najzaujímavejší je bizarný prípad, keď bol pri stavaní diaľníc postavený tunel na rovnej zemi.

Výstavba tunelov na rovine bez kopcov bude zrejme dosť výnimočná nielen na maďarské pomery. Andor Jakab hovorí, že ohľadom tohto tunelu sa uskutočnili „vyšetrovania“, podľa nich však išlo o hospodárne využité peniaze – a tunel na rovine tak mal byť najlacnejšou alternatívou.

 i-like-hungary-3.jpg

 i-like-hungary-2.jpg

Andor Jakab tiež píše o rekonštrukcii železnice, ktorá stála takmer pol miliardy eur, pričom zrekonštruovaných bolo len 67 kilometrov. Jeden kilometer rekonštrukcie starej trate tak stál 7,3 milióna eur za kilometer, pričom vybudovanie úplne novej trate pre moderné vlaky TGV vo Francúzsku stojí 10 miliónov eur za kilometer.

 

Vláda efektivitu využitia týchto peňazí obhajuje tým, že Maďarsko sa vstupom do EÚ zaviazalo k obnove tratí. Rovnako pripomína, že 85% nákladov financuje Európska únia. Cena tejto trate však bola navýšená o 15%, ohľadom čoho sa Andor Jakab zamýšľa, či to nebolo zámerom vlády – aby tak v skutočnosti Európska únia zaplatila celú predraženú rekonštrukciu.

 

Zdroj:andorjakab.blog

Pár zaujímavých skutočností o eurofondoch Dán, ktorý si za peniaze z EÚ postavil lyžiarsku zjazdovku na ostrove bez kopcov a snehu, dostal od EÚ ďalšie peniaze Dostávame z EÚ oveľa viac peňazí ako platíme?