Napíšte nám

 

Navštívte nás

Sloboda a Solidarita POCHOD PROTI KORUPCII Po štvrťstoročí opäť stojíme na námestí. Naozaj sme vtedy bojovali za takúto krajinu? Netúžili sme náhodou, aby ju viedli čestní a neúplatní ľudia? Ak na to náhodou niekto zabudol, alebo vtedy zrovna musel kachličkovať, je čas, aby sme mu to pripomenuli. V utorok 25.novembra o 17:00 sa stretneme na Námestí SNP v Bratislave a spoločne sa presunieme k budove NR SR, aby sme ukázali, že korupcia musí zmiznúť z našej politiky. https://www.facebook.com/events/1556101304623887/?ref=ts&fref=ts
Nebáť sa a nekradnúť
Páči sa 397 ľuďom,
komentárov: 124
Sloboda a Solidarita Všetci, ktorí si hovoria, že aj tak sa nič nezmení, aj tak je to celé zlé a všetci kradnú...všetci máte príležitosť prísť v utorok 25.novembra na Námestie SNP a prispieť k tomu, aby sa to zmenilo.
Premiéra nezaujímajú ľudia, prídeme zase na námestie
Páči sa 349 ľuďom,
komentárov: 69
Sloboda a Solidarita NEBÁŤ SA A NEKRADNÚŤ! Nikdy nezabudnime, že spolu máme obrovskú silu. Ukázali sme ju pred 25 rokmi, vieme ju ukázať aj teraz. Na nás je vládnuca chobotnica prislabá!
Nebáť sa a nekradnúť
Páči sa 322 ľuďom,
komentárov: 43

Maďarsko za eurofondy postavilo diaľničný tunel na rovine

pošli na vybrali.sme.sk

Andor Jakab na svojom blogu píše o korupcii v Maďarsku v súvislosti s eurofondmi. Píše o tom, ako je korupcia systémová, ale píše aj o jej jednotlivých príkladoch. Z nich najzaujímavejší je bizarný prípad, keď bol pri stavaní diaľníc postavený tunel na rovnej zemi.

Výstavba tunelov na rovine bez kopcov bude zrejme dosť výnimočná nielen na maďarské pomery. Andor Jakab hovorí, že ohľadom tohto tunelu sa uskutočnili „vyšetrovania“, podľa nich však išlo o hospodárne využité peniaze – a tunel na rovine tak mal byť najlacnejšou alternatívou.

 i-like-hungary-3.jpg

 i-like-hungary-2.jpg

Andor Jakab tiež píše o rekonštrukcii železnice, ktorá stála takmer pol miliardy eur, pričom zrekonštruovaných bolo len 67 kilometrov. Jeden kilometer rekonštrukcie starej trate tak stál 7,3 milióna eur za kilometer, pričom vybudovanie úplne novej trate pre moderné vlaky TGV vo Francúzsku stojí 10 miliónov eur za kilometer.

 

Vláda efektivitu využitia týchto peňazí obhajuje tým, že Maďarsko sa vstupom do EÚ zaviazalo k obnove tratí. Rovnako pripomína, že 85% nákladov financuje Európska únia. Cena tejto trate však bola navýšená o 15%, ohľadom čoho sa Andor Jakab zamýšľa, či to nebolo zámerom vlády – aby tak v skutočnosti Európska únia zaplatila celú predraženú rekonštrukciu.

 

Zdroj:andorjakab.blog

Pár zaujímavých skutočností o eurofondoch Dán, ktorý si za peniaze z EÚ postavil lyžiarsku zjazdovku na ostrove bez kopcov a snehu, dostal od EÚ ďalšie peniaze Dostávame z EÚ oveľa viac peňazí ako platíme?