Napíšte nám

 

Navštívte nás

Sloboda a Solidarita Minister financií Kažimír sa nechal obísť pri schvaľovaní daňových úľav pri investíciách nad 200 miliónov eur. Dnes sa nechal počuť, že v zásade súhlasí s automatickým mechanizmom nároku na investičné stimuly pre podnikateľov, lebo sa tým vraj zamedzí ich vyberaniu z klobúka. Minister Kažimír zavádza. O žiadny automatizmus nejde - o takýchto daňových úľavách rozhoduje podľa smeráckej novely zákona o investičnej pomoci minister hospodárstva alebo dopravy.
Minister v zásade súhlasí s automatickým nárokom na investičné stimuly
Páči sa 25 ľuďom,
komentárov: 17
Sloboda a Solidarita Bude Maďarsko prvé, kto opustí EÚ? Alebo je to len také poľutovaniahodné harašenie politika v koncoch?
Orbán už nechce liberálne Maďarsko, inšpirujú ho Čína či Rusko
Páči sa 92 ľuďom,
komentárov: 54
Sloboda a Solidarita "Predseda Siete vraví, že nie je problém, ak strana zháňa peniaze mimo oficiálneho účtovníctva. Problém je, keď ich sponzorom vracia zo štátneho." Týmito slovami uvádza dnes denník SME rozhovor s Radoslavom Procházkom a je to pekelne presná interpretácia toho, čo šéf Siete naozaj povedal. Ale úbohostí na zaplakanie i pobavenie je tam viac.
Procházka: Zháňanie peňazí vlastnou hlavou Ficovi viem odpustiť
Páči sa 104 ľuďom,
komentárov: 102

Maďarsko za eurofondy postavilo diaľničný tunel na rovine

pošli na vybrali.sme.sk

Andor Jakab na svojom blogu píše o korupcii v Maďarsku v súvislosti s eurofondmi. Píše o tom, ako je korupcia systémová, ale píše aj o jej jednotlivých príkladoch. Z nich najzaujímavejší je bizarný prípad, keď bol pri stavaní diaľníc postavený tunel na rovnej zemi.

Výstavba tunelov na rovine bez kopcov bude zrejme dosť výnimočná nielen na maďarské pomery. Andor Jakab hovorí, že ohľadom tohto tunelu sa uskutočnili „vyšetrovania“, podľa nich však išlo o hospodárne využité peniaze – a tunel na rovine tak mal byť najlacnejšou alternatívou.

 i-like-hungary-3.jpg

 i-like-hungary-2.jpg

Andor Jakab tiež píše o rekonštrukcii železnice, ktorá stála takmer pol miliardy eur, pričom zrekonštruovaných bolo len 67 kilometrov. Jeden kilometer rekonštrukcie starej trate tak stál 7,3 milióna eur za kilometer, pričom vybudovanie úplne novej trate pre moderné vlaky TGV vo Francúzsku stojí 10 miliónov eur za kilometer.

 

Vláda efektivitu využitia týchto peňazí obhajuje tým, že Maďarsko sa vstupom do EÚ zaviazalo k obnove tratí. Rovnako pripomína, že 85% nákladov financuje Európska únia. Cena tejto trate však bola navýšená o 15%, ohľadom čoho sa Andor Jakab zamýšľa, či to nebolo zámerom vlády – aby tak v skutočnosti Európska únia zaplatila celú predraženú rekonštrukciu.

 

Zdroj:andorjakab.blog

Dostávame z EÚ oveľa viac peňazí ako platíme? Dán, ktorý si za peniaze z EÚ postavil lyžiarsku zjazdovku na ostrove bez kopcov a snehu, dostal od EÚ ďalšie peniaze Pár zaujímavých skutočností o eurofondoch