Napíšte nám

 

Navštívte nás

Sloboda a Solidarita SMER V STOPÁCH BRIGITY Smer dnes urobil ďalší atak na podnikateľov a živnostníkov. Vládna väčšina v parlamente posunula do druhého čítania novelu zákona o dani z príjmov, ktorá im obmedzí možnosti odpisovania majetku či uplatňovania daňových výdavkov. Ak napríklad podnikatelia a živnostníci požívajú na podnikanie nábytok alebo počítače, od januára si budú môcť uplatniť daň do daňových výdavkov len vo výške 80 percent ich hodnoty, a nie 100, ako to bolo doteraz. Rovnako to bude platiť aj v prípade uplatňovania daňových výdavkov na auto, ktoré používajú okrem podnikania aj na súkromné účely. Plnú sumu výdavkov si budú môcť uplatniť len v prípade, ak daňovákom preukážu, že konkrétne položky používajú výlučne len pre svoj biznis. Podobné pravidlá schválila v roku 1999 strana SDĽ, konkrétne pani Brigita Schmognerová, v rámci svojho boja proti podnikateľom. Vychádzalo to zo socialistického presvedčenia, že všetci podnikatelia sú podvodníci, ktorí sa snažia štát iba okradnúť. Opak je pritom pravdou - práve malí a strední podnikatelia ešte držia tento štát na nohách. V Smere sú ale mentálne stále pohrobkovia komunizmu, zarputilí v boji proti všetkému súkromnému. Nič nové sa nenaučili a nič staré nezabudli.
Zmeny v odpisovaní hmotného majetku pri podnikaní sú v druhom čítaní
Páči sa 180 ľuďom,
komentárov: 57
Sloboda a Solidarita KONIEC HARABINOVEJ ÉRY Dnešné zvolenie dvoch nových predsedníčok, Súdnej rady a Najvyššieho súdu, môže byť prvým krokom k zásadnému obratu v slovenskej justícii. Jana Bajánková, Daniela Švecová nemusia byť v očiach každého ideálne, ale obe sú zárukou, že sa do jej čela už nedostane Štefan Harabin, čo je pozitívna správa sama o sebe. Sme radi, že aj samotní sudcovia už pocítili potrebu zmeny a aj vďaka tlaku občanov, mimovládnych organizácií a politikov sa rozhodli nastaviť nový kurz, ktorý by postupne mohol viesť k očiste slovenskej justície. A je symbolické, že Harabina vymenili práve dve ženy, pretože aj starorímska bohyňa spravodlivosti Justitia bola žena.
Páči sa 215 ľuďom,
komentárov: 15
Sloboda a Solidarita RIEŠENIE NEŠTANDARDNEJ SITUÁCIE V NR SR Od minulého týždňa vládne v Národnej rade Slovenskej republiky neštandardná a nedemokratická situácia. Poslanci vládnej strany Smer zneužili svoje väčšinové postavenie, aby umlčali opozičných poslancov a vyradili desať ich návrhov zákonov z programu schôdze. Vysvetlenie podpredsedníčky parlamentu Jany Lašákovej bolo čistým cynizmom - opozícia vraj chcela zneužiť tieto návrhy na vlastnú kampaň pred komunálnymi voľbami. Bezprostredne na to Smer schválil v skrátenom legislatívnom konaní zvýšenie vianočného príspevku k dôchodkom. Jasne tak ukázal, kto si v skutočnosti robí predvolebnú kampaň. Slovenský parlament na svoju hanbu pošliapal ústavné práva opozičných poslancov, ktorí reprezentujú milión voličov. A to len preto, aby naplnil uznesenie svojho straníckeho zjazdu o zvýšení dôchodkov a stihol to ešte do volieb. Zaznamenali sme diskusiu, v ktorej sa tento bezprecedentný krok zľahčoval. Vraj už aj v minulosti sa podobné kroky stali. Preto prichádzame s návrhom, aby sa takéto konanie raz a navždy vylúčilo. Na najbližšiu schôdzu NR SR novelu rokovacieho poriadku, ktorá zabezpečí, aby hlas opozičného poslanca pri akejkoľvek vláde nemohol byť umlčaný a aby poslanec mohol vykonávať svoju prácu, na ktorú dostal mandát od občanov.
SaS presadzuje zákaz vyraďovania bodov bez súhlasu navrhovateľa
Páči sa 116 ľuďom,
komentárov: 14

Maďarsko za eurofondy postavilo diaľničný tunel na rovine

pošli na vybrali.sme.sk

Andor Jakab na svojom blogu píše o korupcii v Maďarsku v súvislosti s eurofondmi. Píše o tom, ako je korupcia systémová, ale píše aj o jej jednotlivých príkladoch. Z nich najzaujímavejší je bizarný prípad, keď bol pri stavaní diaľníc postavený tunel na rovnej zemi.

Výstavba tunelov na rovine bez kopcov bude zrejme dosť výnimočná nielen na maďarské pomery. Andor Jakab hovorí, že ohľadom tohto tunelu sa uskutočnili „vyšetrovania“, podľa nich však išlo o hospodárne využité peniaze – a tunel na rovine tak mal byť najlacnejšou alternatívou.

 i-like-hungary-3.jpg

 i-like-hungary-2.jpg

Andor Jakab tiež píše o rekonštrukcii železnice, ktorá stála takmer pol miliardy eur, pričom zrekonštruovaných bolo len 67 kilometrov. Jeden kilometer rekonštrukcie starej trate tak stál 7,3 milióna eur za kilometer, pričom vybudovanie úplne novej trate pre moderné vlaky TGV vo Francúzsku stojí 10 miliónov eur za kilometer.

 

Vláda efektivitu využitia týchto peňazí obhajuje tým, že Maďarsko sa vstupom do EÚ zaviazalo k obnove tratí. Rovnako pripomína, že 85% nákladov financuje Európska únia. Cena tejto trate však bola navýšená o 15%, ohľadom čoho sa Andor Jakab zamýšľa, či to nebolo zámerom vlády – aby tak v skutočnosti Európska únia zaplatila celú predraženú rekonštrukciu.

 

Zdroj:andorjakab.blog

Dostávame z EÚ oveľa viac peňazí ako platíme? Dán, ktorý si za peniaze z EÚ postavil lyžiarsku zjazdovku na ostrove bez kopcov a snehu, dostal od EÚ ďalšie peniaze Pár zaujímavých skutočností o eurofondoch