Sloboda a Solidarita Strana SaS vyjadruje hlbokú ľútosť nad smrťou ľudí neďaleko slovenských hraníc. Desiatky utečencov, medzi nimi deti, umreli obzvlášť krutou smrťou a všetci zodpovední za to, že boli vo vozidle ponechaní, si zaslúžia najprísnejší trest. Táto udalosť poukazuje na to, že utečenci sú vystavení extrémne neľudskému zaobchádzaniu a prevádzači sa neštítia ničoho. „Dlhodobo tvrdíme, že biznis s utečencami je neľudský a vedie len k utrpeniu. Na ľudských tragédiách zarábajú prevádzači a špekulanti, ktorým nezáleží na životoch utečencov,“ povedal predseda SaS Richard Sulík. Táto udalosť je výrazným mementom pre všetkých zodpovedných a je potrebné urobiť všetko pre to, aby sa podobné tragédie neopakovali. Strana SaS tiež s veľkým znepokojením vníma hlasy velebiace túto nesmiernu tragédiu. Umreli ľudské bytosti a ak voči tomuto faktu stratíme citlivosť, prídeme tiež o poučenie sa z najväčších tragédií 20. storočia. Vzhľadom k faktu, že dané vozidlo má svoj pôvod na Slovensku, vyzývame všetky príslušné orgány k promptnej spolupráci s rakúskymi vyšetrovateľmi a pomoci pri objasnení tohto zločinu.
Páči sa 31 ľuďom,
komentárov: 4
Sloboda a Solidarita I začudoval sa minister Glváč, že kauzu odpočúvania vyšetruje prokurátor Čentéš, kandidát na generálneho prokurátora za bývalej vlády. Ale nielen začudoval, i spochybnil Čentéša, ktorý odpočúvanie novinárov v tlačovom orgáne Smeru neuznal za trestný čin. Teraz už aspoň vieme, prečo páni na Generálnej prokuratúre potom, ako prípad "vyšetrovali" dva roky dvaja iní prokurátori - Trnka a Kozolka, pridelili spis práve Čentéšovi . Na koho by potom smeráci váľali vinu?!
Novinárov neodpočúvali na Galkov príkaz, tvrdí generálna prokuratúra - Aktuálne.sk
Páči sa 55 ľuďom,
komentárov: 6
Billboardy (všetky)

Maďarsko za eurofondy postavilo diaľničný tunel na rovine

pošli na vybrali.sme.sk

Andor Jakab na svojom blogu píše o korupcii v Maďarsku v súvislosti s eurofondmi. Píše o tom, ako je korupcia systémová, ale píše aj o jej jednotlivých príkladoch. Z nich najzaujímavejší je bizarný prípad, keď bol pri stavaní diaľníc postavený tunel na rovnej zemi.

Výstavba tunelov na rovine bez kopcov bude zrejme dosť výnimočná nielen na maďarské pomery. Andor Jakab hovorí, že ohľadom tohto tunelu sa uskutočnili „vyšetrovania“, podľa nich však išlo o hospodárne využité peniaze – a tunel na rovine tak mal byť najlacnejšou alternatívou.

 i-like-hungary-3.jpg

 i-like-hungary-2.jpg

Andor Jakab tiež píše o rekonštrukcii železnice, ktorá stála takmer pol miliardy eur, pričom zrekonštruovaných bolo len 67 kilometrov. Jeden kilometer rekonštrukcie starej trate tak stál 7,3 milióna eur za kilometer, pričom vybudovanie úplne novej trate pre moderné vlaky TGV vo Francúzsku stojí 10 miliónov eur za kilometer.

 

Vláda efektivitu využitia týchto peňazí obhajuje tým, že Maďarsko sa vstupom do EÚ zaviazalo k obnove tratí. Rovnako pripomína, že 85% nákladov financuje Európska únia. Cena tejto trate však bola navýšená o 15%, ohľadom čoho sa Andor Jakab zamýšľa, či to nebolo zámerom vlády – aby tak v skutočnosti Európska únia zaplatila celú predraženú rekonštrukciu.

 

Zdroj:andorjakab.blog

Pár zaujímavých skutočností o eurofondoch Dán, ktorý si za peniaze z EÚ postavil lyžiarsku zjazdovku na ostrove bez kopcov a snehu, dostal od EÚ ďalšie peniaze Dostávame z EÚ oveľa viac peňazí ako platíme?